Gul och utan sadel på Ninya

Nu har jag hunnit gå igenom bilderna på mig och Ninya från igår. Vi körde på gult och utan sadel. Tror faktiskt min balans börjat bli lite bättre ändå, för igår kunde jag greja med både förvända galopper och annat som jag tidigare inte vågat utan sadel, men nu kändes det faktiskt riktigt stabilt större delen av tiden x)
 
Tog lite längre tid än övriga dagar för Ninya att lossna ordentligt, men det beror väl mycket på att jag inte har någon sadel som kan dämpa mina misstag i sitsen. Dessutom är det alltid jobbigare när jag inte kan rida lätt, för det brukar jag alltid göra i början tills hon kommit igång egentligen så jag inte stör henne i onödan. Men efter ett tag kändes hon riktigt bra ändå. Väldigt trevligt pass :D

HÄR hittar du en kort film från passet


Guuult är inte fult (A)
 
Skänkelvikning i trav
 
Trav
 
Ninya frustar i förvänd galopp x)

Skritt uppvärmning - Sluta i skritt - Trav
     
 
Sluta i trav
 
Skritt
 
Vänster galopp
 
Höger galopp

Skänkelvikning i trav
 
Förvänd galopp (vänster)
 
Trav <3
 
Magda som fotograferat och filmat :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0