Finaste monstret i lördags <3

Har ridit Ninya i helgen, både lördag och söndag. Var ensam på söndagen (inga bilder alltså) men på lördagen hade jag Martina med mig som fotade :D
 
Och ska jag vara ärlig så gick det typ skitbra för att vara oss. Ninyas vanliga tryck börjar vara tillbaka, vilket gör att när det väl går bra så är hon huuuur härlig som helst typ. Det innebär också att hon bitvis är väldigt framåt/taggad och emellanåt lite explosivare. Men grymt rolig (nu innan det blri kallare och det går överestyr med energin...). Vet inte vad jag ska säga, haha, hade bara allmänt skitbra känsla under stor del av passet. Gud vad jag älskar den här hästen. Gick dessutom minst lika bra på söndagen (dock ännu piggare då) vilket inte gjorde helgen sämre direkt. Hon stack och bockade en gång utan att jag ramlade av dessutom. Framsteg xD Det blåste rätt mkt och något lät så då for hon iväg x)


Vänster galopp


Bildbevis på galopp på diagonal i normaltempo (Ninya blir väldigt igångtaggad på diagonaler så det är ett ovanligt fenomen)
 
Trav

Trav - Förvänd galopp - Trav - Trav
      

Trav 

Galoppökning på diagonal, ingen av oss har tråkigt xD

Skritt :D

Skritt x)

Trav - Höger galopp - Efter bockning - Efter bockning 
      

Galoppökning <3

Trav <3

Trav

Trav (svag öppna)

Vänster galopp - Trav - Trav - Skänkelvikning i trav (svåra hållet)
      

Trav <3

Galopp <3

Trav, lättridning

Avtravning <3

Avtravning :D

Avskrittning :D


Som sagt är det Martina som fotat allt :D


Kommentarer
Kajsa

Fina :)

Svar: Tack! :)
Sara

2012-09-04 @ 08:41:51
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0