Ninya idag <3

NU har jag ridit Ninya för första gången på typ sex-sju veckor.

Och hon var så jävla härlig. Gaaah. Lite mindre tryck i henne än vanligt och mer mage än vanligt - men himla trevlig och mjuk (efter ett tag iaf). Hela passet kändes överlag väldigt bra, bland våra bättre pass helt klart. Vi skuttade en del, slog vårt höjdrekord med flera hopp på 45-50 cm. Hon var SJUKT duktig för att vara hon i hoppning, rev en enda gång av 10-15 hopp och kom ALDRIG direkt fel utan anpassade faktiskt galoppen så vi kom mer eller mindre rätt alla gånger (förutom sista gången innan betet så kom vi fel lika många ggr som vi kom rätt). Värsta roligt att hon faktiskt börjar kännas hoppbar (om man rider ensam och hoppar enstaka hinder åtminstone xD)

Vet faktiskt inte vad jag ska säga riktigt. Hon är allmänt awesome. Och känns som att min sits börjar ordna sig lite grann, för jag sitter bättre på senaste tiden trots att jag inte ens tänker vidare mkt på det när jag rider.

Bildbomb kommer här (A)


Uppvärmning galopp


Uppvärmning trav


Uppvärmning galopp - Skutt - Trav - Skutt
     

Skutt^^


Trav


Galopp :D

Skutt (högsta höjden vi hoppat någsonsin (A))


Galopp - Trav - Skutt - Trav
     

Skritt :D


Trav :D


Trav


Halt (en av våra bästa någonsin<3 )


Trav <3


Trav - Trav - Trav - Skritt
     

Trav^^

Galopp

Trav^^

Trav (duktig häst x) )

Trav

Avskrittning barbacka på världens bästa genomsvettiga, spetsiga rygg (A)


Magda som fotat alla bilder denna gång :D
Jag fotade henne och Jigger med, de bilderna dyker upp någon dag^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0