Orange Ninya idag

Hihihihi <3
 
Ninya idag igen, fick med David till stallet för att fota (stackaren, men jag ska följa med för att fota TVÅ DAGAR i Kinnekulle när han åker motorcykel, så då får han ställa upp någon timma en dag liksom). För att vara första gången med min kamera så var han faktiskt ganska skillad.
 
I vilket fall. Ninya är grym (A) Körde på som i måndags, dvs dressyr med några skutt inblandat. Vi öppnade väldigt fint på hela 50 cm. Tredje gången hoppade hon av för tidigt, laddade på extra, bytte galopp i språnget och småbockade efter hindret. Jag låg på halsen men lyckades ta mig tillbaka xD Sedan sänkte vi lite grann och hoppade lite till x)

Hon är så himla härlig. Alltså det saknas ju en del tryck i henne som brukar finnas där, men det är ju inte så konstigt i den här värmen och efter betet. Galoppen var överlag bättre än vanligt idag, eller framför allt lätt att reglera, gick jättebra med förvänd galopp till och med på volt och i höger galopp var hon lite rakare än vanligt. Väldigt trevligt^^ Älskar denna gris (A) Roade mig med att prova galoppera på långa tyglar på en volt i slutet med och det gick bra :O

Hon har världens äckligaste, enorma sår efter typ flugor eller nåt sen betet, som jag fick greja med idag. Typ min första självständiga omvärdnad av häst någonsin, brukar alltid ha Malin med i vanliga fall x)
 
 
HÄR är en liten film från passet
 
Halt^^
 
Ett hopp där vi kom rätt^^
 
Stilstudie: Tidigt avhopp (tyvärr är inte landningen/bockningen med x) )

Tycker det är lite hjärtlöst av Ninya att se så himla glad ut när jag hänger på halsen xD
 
Galopp - Trav - Hopp - Trav
     

Galopp
 
Trav
 
Förvänd galopp i hennes jobbiga galopp^^
 
Skritt
 
Trav
 
Trav
 
Trav - Trav - Trav
   
 
Öppna åt vänster
 
Öppna åt höger
 
Galopp (mindre bra galoppmoment^^)
 
Trav
 
Trav - Hennes öron är så sjukt söta <3
 
Trav (rider lätt)
 
Trav
 
Klara :D
 


Kommentarer
Julia

Å vilken härlig blogg! Du skriver så härligt i dina inlägg;) Jätte söt blogg! :) Undrar om du kan besöka min o lämna en kommentar så skulle du var mer sötare än vad du är nu ;)http://jkofsweden.devote.se Kram Julia älskar att läsa bloggen!♥

2012-08-15 @ 22:11:24
URL: http://www.jkofsweden.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0