Ninya idag

Idag hade jag med pappa som fotade när jag red. Han är bra på att fota men vet däremot inte alls hur man ser när hästen går bra eller ifall jag gör någon komplicerad övning som slutor eller förvänd galopp så ser han inte skillnad emot vanligt rakt fram liksom - Så han fångar ju inte alltid de bitar man vill se, men överlag så lyckas han rätt bra ändå tycker jag^^

Körde på rött idag. Första outfiten jag köpte någonsin och tror aldrig jag tröttnar på den, passar Ninya bra. Hade framme ett 40 cm hinder för att variera med men red som vanligt mest dressyr (försöker iaf^^). Och idag dök lite av Ninyas vanliga energi upp för första gången efter betet! Någonstans i mitten av passet så fanns helt plötsligt den där extra framåtbjudningen där igen - sjukt kul. Passet gick i stort sett väldigt bra för att vara oss, speciellt vänster galoppen var grym på slutet, hennes sämre galopp som är riktigt kass från början x) Hindret hoppade vi 15-20 ggr utan varken bockningar eller rivningar, så där kan jag ju inte klaga heller. Så jävla härlig är hon. Har börjat få till riktigt tydliga, bra halvhalter emellanåt. Och galoppökningar när hennes riktiga energi börjar vara tillbaka är så awesome så jag dör (A)

FILM FINNS HÄR
 

Hopp^^

Ser ut som att vi ska riva klockrent men det gjorde vi inte x)

Skänkelvikning åt hennes jobbiga håll
 
Hopp - Trav - Trav - Hopp
     

Galopp

Ninya ser en häst när vi gör halt - annars ser hon aldrig såhär glad ut xD
 
Trav
 
Galopp (fel moment men tycker det syns att hon är mjuk här^^)

Trav - Galopp - Avtravning
   
 
Galopp

Hopp^^

Skritt som kändes jävligt bra^^
 
Galopp :D
 
Grym avtravning <3


Kommentarer
sara

kan inte du göra ett inlägg om hur man gör när man har på lindor? :D är så sjukt snyggt att matcha outfits med det men kan man använda ovanpå benskydd eller hur gör du? :D

Svar: Jag får fixa bilder nästa gång jag lindar så kan jag visa/beskriva hur jag gör :D
Sara

2012-08-20 @ 21:11:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0