Hoppclearround med Ninya


HIHIHIHIHI. Det gick bra idag. Eller ja, ridmässigt inte så imponerande men ändå x)

Red fram i enbart skritt och trav och grejade med volter, massa övergångar och skrittade/travade över lite sockerbitar. Hon var snäll och lagom framåt på framridningen. Inne i ridhuset (SJÄLVKLART var banan i ridhuset där Ninya alltid är mer spänd) ökade energinivån rejält så fort vi kom in. Inte så chockande.

Första rundan kändes bäst. Hon försökte såklart öka hela tiden, men var ändå hyfsat kontaktbar och så. Skrittade över ett par av hinrerna för att markera att man inte får hoppa mer för att man springer snabbt x) Jag var väldigt fokuserad på Ninya. Så jag förträngde vilka hinder jag hoppat och red fel väg xD Så det blev ju ingen rosett där.

Andra rundan var hon ännu mer på, och ridmässigt kändes första gången bättre. Blev ett par spontana galopper från Ninyas håll xD Men jag höll koll på banan så vi tog allt i rätt ordning och då blev det felfritt (A).

Och ja... Jag är glad 8D Hihi. Det har varit ett av mina mål i drygt ett år nu att få rosett på hoppclearround med Ninya. Femte gången gillt... xD Är bra mycket mer stolt över vår rosett på 20/30 cm än mina tidigare på 60/70 cm med Felicia.

Framridningen






Framridning - Framridning - Första rundan - Första rundan


Hopp^^


Ninya förstår inte poängen med skritt/trav...


Efter (A)


Min gris<3


Givetvis Malin som fotat^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0