Katapulthästen

Kom till stallet, kollade pärmen, såg att det stod Ninya på mig, TROTS att Maria var med (som ALLTID rider Ninya på lektionerna). Det står "M" över lektionen. Fattar inte vad det betyder först. sen kommer jag fram till att det står för Markarbete...

Ninya försökte bocka redan när vi red fram i paddocken när vi stod upp i galoppen. Sen gick vi in i ridhuset och skulle köra lite bomövningar/bana. Det gick rätt bra i trav. Fungerade hyfsat okej första två varven i galopp (bommar längs långsidan) förutom lite små utflippningar som gick att åtgärda genom att styra in i väggen, skälla lite och börja om som om inget hänt. Efter tredje gången slog det slint totalt, Ninya kör en klockren katapultbockning och jag är väl i luften en halvmeter ovanför hennes öron när jag ens hinner inse vad som hänt XD Landade rätt bra och fick knappt ont iaf. Anna sa att jag gjorde en luftvolt men eftersom jag blundade vet jag inte om det stämmer. Sen blev det iaf skritt över bommarna för resten av lektionen, ändå försökte hon dra iväg konstant och hon småbockade om hon fick trava x)

När vi travade av ute efteråt gick hon däremot väldigt trevligt. Man får väldigt mycket gratis energi av att hoppa henne, så efteråt är hon trevlig^^

Blev för övrigt kallad "Tuff" av en i gruppen efter lektionen. Haha. Aldrig hört detta förut i mitt liv, speciellt inte i hästsammanhang. Fast sen kanske det faktum att resten av min grupp är minst 10 år äldre än mig och i princip aldrig hoppar öht bidrar till detta. Men ändå xD


Hoppning 2009, snäll dag x)

I övrigt är jag rätt död. Men är lite stolt över att jag lever. För jag klarade av morgonen med Malin på gymmet och har faktiskt inte varit helt värdelös i skolan när jag, Emelie, Sofia och halva Becca pluggade världens segate arbete. Vi är rätt skillade.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0