Stallet

Klarade av att rida trots magen. Tur eftersom jag dessutom fick Ninya på lektionen. Både spänd och taggad, hon tyckte det var något skumt på ena kortsidan (fast ingen annan reagerade) och försökta hoppa därifrån redan när vi skrittade fram nåt varv. När vi värmde upp i galopp stack hon längs hela långsidan för att nåt var läskigt, fast ingen annan häst reagerade alls. Kan mycket väl ha varit ren överskottsenergi x)
Gick i alla fall bra senare, trevlig form överlag och kontrollerbar^^ På slutet tränade vi på förvänd galopp. Vilket INTE är bra med Ninya på lektion. Ninya är nämligen bra på det, och ÄLSKAR det. På den tiden resten av gruppen behöver för att alal ska lyckas EN gång, hann jag och Ninya fatta förvänd tre ggr och galoppera ett varv varje gång. Och hon blir äckligt taggad av det. Omöjligt att hålla normalt tempo efteråt. När vi bytte varv för att träna förvänd där också så fattade hon förvänd galopp av sig själv INNAN jag varit i närheten av att försöka galoppera öht >.< x) Men hon går jävligt bra när hon väl galopperar, men däremellan ser det inte helt bra ut xD

Imorgon ska jag fota Alex med Naala i hennes stall :D och sen åka till Annas och rida Ninya igen istället för på söndag då jag är borta. Och fota Malin och Papaya såklart^^ Ninya ska vara orange (A)


Alexandra och Millan oktober 2010 :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0