Hoppning, uteritt & lite dressyr med Ninya <3

Bildbombning på gång från igår nu (A)
 
Hade med pappa igen igår som fotade när jag red. Började med att ridningen blev försenad pga barnkalas i stallet = upptagen paddock. Så jag knoppade Ninya under extra-tiden och Ninya var så uttråkad så det var sjukt x)
 
Drog fram en sockerbit för att kunna hoppa lite grann. Fast till slut blev det ganska mycket skuttande, gick bättre än det brukar, kom rätt oftare än vanligt och Ninya tyckte det var skitkul^^ Emellan skutten red jag lite normalt & seriöst och hon gick faktiskt himla bra. Fast finns inte så mycket bilder från det, för pappa tyckte det var mycket intressantare med hoppbilder... Och så ser han inte skillnad på när hästen går bra och inte bra heller. Han tycker för övrigt det är roligt att experimentera med rörelseoskärpa och annat objektiv med, så bilderna är lite blandade.
 
Asroligt pass i vilket fall. Ett par av de sista hoppen taxerade Ninya in självmant genom att korta galoppen och komma rätt. Har aldrig hänt under de fyra år jag ridit henne. Asroligt :O Ibland fick vi några rejäla skutt med när hon hoppade av för tidigt - då laddar hon på och kör galoppombyte över hindret, även om hon kommer i sin lätta galopp så byter hon till sin svårare galopp xD På slutet var hon ganska speedad, men hon försökte aldrig bocka i alla fall^^
Gjorde två saker dom jag ALDRIG gjort med henne förut:
1. Hoppade 40 cm.
2. Hoppade utan stigbyglar
 
Red ut en sväng efteråt med, hon var lite speedad där med x) Men måste ju säga att för att vara ridskolehäst som inte rids ut så ofta så är hon ändå jävligt sjyst ute. Så länge hon inte flippar över och bockar så får hon vara pigg för min del^^
 
 
Skrittar fram ute med häst som viftar på öronen x)
 
Knopparna (A)
 
Ibland är hon nästan lite snygg.
 
Sökte sig neråt redan från början när jag travade fram^^ Tar upp till 20 minuter att komma såhär långt när hon har en spänd dag xD
 
Hopp^^
 
Stilstudie när avståndet inte riiiktigt blev rätt^^
 
Normalt skutt
 
Skutt - Trav - Galopp - Galopp (galopperar mig ur sadeln)
     
 
Lite dressyrfokus, trav
 
Trav
 
Trav
 
Skritt
 
Hopp^^
 
Helt sjukt gulligt att hon faktiskt har ett öra mot mig när vi ska hoppa. Och öht när hon är taggad. För några år sen hade hon bara sprungit ifrån mig och varit sur om jag försökte göra nåt åt det x)
 
Sötgris :D
 
x) misslyckat avstånd
 
Skutt - Trav (utan stigbyglar) - Skutt utan stigbyglar - Skutt
     
 
Duktig häst^^
 
Utan stigbyglar för att hitta tillbaka sitsen lite.
 
Ett sånt skutt där Ninya laddar på och kör galoppombyte i språnget^^
 
Travar ute :D
 
Galopp<3
 
Trav :D
 
Skritt (fråga mig inte vad jag gör med handlederna.)
 
Söthästen i skogen^^
 
Knopparna höll^^
 
Stallet efteråt :)
 
Kan ju påpeka att jag är medveten om att jag tittar neråt på hindrena och att jag har kontakt med bettet i hoppen istället för att ge mycket eftergift - både och är medvetna val^^


Kommentarer
Sofia :)

Åh vad fin häst! <3 :)

Svar: Tack :D Eller aa, hon är ju inte min x) men ändå xD
Sara

2012-07-01 @ 16:08:17
URL: http://sagoponnysar.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0