Sista ridlektionen - hoppning

Red terminens sista lektion igår och vi körde banhoppning eftersom banan redan stod framme efter gruppen innan.
 
Jag valde Felicia i panik xD Jag tycker det är skitläskigt att hoppa. Tror jag ska dö varje gång ungefär. Felicia är enda hästen på Annas som jag vågar köra bana på, hon har tagit mig runt säkert 5-6 clearrounder tidigare år. Folk säger att hon brukar vägra om man hamnar i otakt/obalans. Jag tror inte ett skit på det.
 
Eller ja, hon kan göra det med en del bra ryttare, men jag har aldrig sett henne vägra med ovana ryttare. Och hon har aldrig vägrat med mig, trots att jag inte kan rida ett dugg när jag hoppar. Men den jävla lilla ängeln tog mig runt 60 cm trots att jag red skitdåligt, bara man skänklar när det går sakta så hoppar hon, oavsett om avstånd/vinkel är bra eller inte. Stolt över att jag överlevde mentalt x) alla dessa banor hon räddat mig på är enda anledningen till att jag alltid avgudar Felicia innerst inne trots att jag tycker hon är tråkig att ride egentligen. Dessutom byter hon ofta galopp över hindrena så man slipper rätta till det efteråt, samt att hon lär sig banan skitsnabbt om hon hoppat med någon annan innan. Hon börjar svänga åt rätt håll innan jag ens hunnit komma på var vi ska.
 
Ninya är ju en annan sak. På henne är det bara roligt att hoppa <3 (sen om 30 cm är hoppning för en stor häst kan väl diskuteras, men ändå)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0