3 tre TRE

Idag har jag ridit TRE hästar. Tror det är rekord för mig i mitt liv xD

Vi fick rida Monicas ston. Så jag hade Sea Fire igen. Den här gången hade vi pelham på hästarna (mest pga hon inte bytt tillbaka bett sedan de tävlade igår), jag tror aldrig jag ridit på det. Var iaf jävligt noggrann med att vara lätt på händerna. Och ja, Sea Fire gick ju jättetrevligt :O typ hela tiden. Nästan så man liksom kände sig lite bra på att rida.

Sedan fick jag trava Valentina en stund för hon var lite tjaffsig med huvudet och småtittig när vi skrittade fram ute, så Becca ville att jag skulle ta henne istället. Och det gick rätt bra det med, fast Sea Fire är ju ändå betydligt härligare (A)

Är så himla coolt att sitta på hästar som verkligen kan och vill och är känsliga för allting, när man i vanliga fall är van vid blandade ridskolehästar. Man märker att man gör saker när man rider som ridskolehästarna inte reagerar på men som helt plötsligt kan få hästen att ställa om sig eller gå på snedden istället. Asnyttigt. Och så märks det så tydligt när man gör rätt också.

Sedan skrittade vi unghästarna lite ute också, båda rätt pigga, jag på Livius och Becca på marken med Pralino. Livius blev för första gången rädd med mig på ryggen och hoppade iväg när han trodde att en bil skulle döda honom bakifrån. Men vi överlevde (Y)

Någon bild från tvåan tror jag det är^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0