Högskoleprov och Ninya

Har börjat dagen med att göra högskoleprov med Malin xD knarkade lite tabletter så jag kunde sova ordentligt och sen idag knarkade jag monster till provet. Det var lite roligt faktiskt. Sen gick det väl inte överdrivet bra x) Hade antagligen fått bättre om jag gjort det för två år sedan än nu, har inte pluggat matte i skolan sedan ettan och glömt allt möjligt basic... x) Malin har suttit och rättat våra prov vid datorn och fått fram att jag fick 1.3 och Malin fick 1.8. Nästa gång kanske jag ska prova plugga innan oxå^^ (fast trots det så fick jag bättre på matte-delarna än svenska/engelska-delarna)

Sedan hade jag med Malin till stallet. Tänkte hoppa lite men Malin ville hem snabbt så det blev normal-ridning istället, i rosa. Hehe. Gick väl varken överdrivet bra eller dåligt. Orkar inte ladda upp något ikväll eftersom jag ändå ska ha med kameran imorn så jag orkar inte packa upp den.


Det intressanta med denna bilden (från 2009) är att det ser ganska trevligt ut. Men fakta är att detta är första gången jag red utan stigbyglar en hel lektion på Ninya. Vi vände snett igenom och fattade galopp. Ninya blev skitglad och drog på. Jag trodde jag skulle dö xD När jag tog i henne slickade hon öronen bakåt och kickade lite, så jag vågade inte bromsa mer eftersom jag inte villa åka av xD Så jag voltade väl 3-5 varv tills hon lugnade ner sig själv istället och tyckte det var okej att trava igen x) känner att jag kanske kommit någonstans numera...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0