Jävlar...

...Vad jag avgudar en viss häst :O

1. När jag borstade pannluggen så vred hon på huvudet och ville bli kliad i nacken! Frivilligt!<3 Det är sånt man liksom aldrig är med om när hästen man är mest med råkar vara en sådan som aldrig uppmuntrar social kontakt med människor öht xD

Jag var väl inte på jättebra humör från början... Blåser, regnar emellanåt, ensam i stallet... Och paddocken bestod till hälften av lera/vattenpölar. Satt skitdåligt i början, men utnyttjade situatitionen i paddocken och värmde upp genom att rejsa genom vattenpölar. Det är roligt när det stänker x)

Sedan blev det lite normalare uppvärmning i trav och så övade jag halter på en åtta, med trav/galopp emellan halterna. Och BAAM helt plötsligt satt jag helt okej och hästen går hur bra som helst? ungefär. Fick historiens absolut bästa skritt jag lyckats med i mitt liv. Ninya var asladdad men jag fick henne på nåt sätt att vara mjuk i munnen och använda energin i bakbenen istälelt för att försöka öka :O Och ja, trav i olika tempon, sluta, öppna och till och med skänkelvikning fungerade åt båda håll. Och halter.

Och så lyckades jag med en sak för första gången i livet på Ninya. Efter en galoppökning på en diagonal lyckades vi med att DIREKT få trav i vad som kan klassas som normaltempo OCH i nedsittning. ALDRIG hänt förut. xD

Sedan hade vi en lång skrittpaus och sen var allt borta som vanligt. Ninya blir alltid nollställd efter skritt på långa tyglar x)

Men aa. Bra pass helt enkelt<3
Min fina tjockis.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0