Ninya igår<3

Red Ninya igår också, denna gången med Magda som socialt stöd och kamera-människa :D

Körde med sadel och det var väl ett allmänt väldigt blandat pass. Blev bland annat några skutt eftersom det ändå stod hinder framme. Ninya var dessutom jättesnäll och gjorde inget trots att hoppen var på raksträcka och låg på säkert hela 30-40 cm x) ÄR totalt seriös när jag säger att jag är fascinerad över att det gick så bra. Hon hoppade av lite tidigt en gång men nöjde sig med att byta galopp i språnget och inte busa efteråt xD <3

Försökte jobba med högergaloppen lite extra med. Hon galopperar ALLTID med bakdelen innanför i höger galopp (hon går som i sluta, hela tiden). Det beror framför allt på att hon är svag i vänstersidan och släpper där, så jag försöker få koll på det genom att växla mellan att flytta undan vänster skänkel och att rida svag öppna.
Att flytta för skänkeln går bra. Men öppna... näe xD när det känns som att hon går i svag öppna går hon knappt rakt. Så jag får försöka lösa det i framtiden x)

Men totalt sett var det ett trevligt pass och Ninya var trevlig och så^^ :D


Film från passet finns HÄR

Ninya älskar sadelgjordar (jag har inte ens nåt minne av att hon försökte bita mig, och det finns minst tre till likadana bilder på datorn. Jag tror jag är för van för att lägga märke till det xD)


Trav


Skutt^^


Trav


Trav - Trav - Skutt - Trav


Halt, steg 1: Ninya känner sig förolämpad över att behöva göra något så tråkigt.


Halt steg 2: Ninya accepterar sitt öde. (det är inte förrän förra helgen vi kom till steg 2) xD


Trav


Suddigt hopp^^


Trav


Här ser man tydligt hur sned jag är. Här viker jag mig alltså inte i sidan även om det ser ut så, utan såhär ser det ut även om jag står på marken. Min ryggrad är svagt böjd åt sidan och min ena axel är mkt lägre än den andra x)


Hihi<3


Denna gången är det alltså Magda som fotat :D himla skillad för att ha fotat så lite anser jag. Jag fotade henne också med Jigger, men bilderna får inte plats på datorn förrän jag kopplat in nya hårddisken. Så henne får ni se någon annan dag...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0