Orange häst i lördags :D

Ridit Ninya den här helgen igen, såklart x)

I lördags blev det orange, och hoppning på våran nivå (A) Det är väl egentligen lite djurplågeri att rida henne i nuvarande väder. Hon är typ svettig redan när man tar in henne från hagen. Stackaren är ju tjock och svart liksom, suger åt sig all värme. Men när man väl rider är hon trevlig i alla fall, även om hon är segare än vanligt (därav hoppningen^^)

Vi kommer fel på bommar/hinder oftare än vi kommer rätt typ. Ninya kan inte taxera och det kan inte jag heller. Haha. Så mitt koncept är att hålla sig på höjder där man kan komma fel utan att det faktiskt händer något (och där jag vet att jag vid en eventuell vägran kan skritta över XD ), och bara låtsas som ingenting när det blir fel och berömma när det går bra^^ Hon tycker det är roligt i vilket fall.

Försökte rida seriöst sen, och i slutet kändes hon skithärlig. Man får alltid trevlig energi när man hoppat först x) Jag satt typ sämst, men tydligen funkade det ändå^^

Efteråt svampar jag av henne (dränker ner henne i vatten xD). Det är asmysigt fasktiskt. När man kan står och steks i solen vid paddockstaketet med vattenhink och svamp med svettig häst är det sommar^^


"Hoppning" x)


Min min kommer av att jag trodde vi skulle krasha in i sockerbiten först, men försöker fortsätta och hoppas på det bästa och därför försöker jag vara positiv och låtsas att allt är bra så Ninya inte förstår att något kan gå fel...


Galopp - En av gångerna vi kom rätt x) - Bom - Trav


Halt





Trav



<3




Försöker öka traven lite x)


Avtravning :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0