Utställning med Maja

I lördags ställde vi ut Maja. Eller jag gjorde, jag måste alltid vara med för jag är den enda i familjen som klarar av att visa hundarna x)

Ärligt talat är det roligaste utställningen med Maja hittills. I vanliga fall går det ut på att kämpa typ 230% för att få henne att våga röra sig i ringen utan att bryta ihop, och man är på gränsen hela tiden. Det brukar nätt och jämt gå, men hon brukar springa med öronen bakåt och ställa sig utan att ha svansen på ryggen...

Den här gången var hon TAGGAD och hyperfokuserad innan vi gick in. Var skitglad och framåt inne i ringen, vågade titta på mig, öronen framåt och svansen på rätt ställe hela tiden och hon tyckte det var kul. Förutom på bordet, men hon blev inte så traumatiserad som hon brukar bli och var jätteglad igen så fort hon fick komma ner (brukar vara rädd resten av tiden i ringen efteråt). Så det kändes asbra.



Hon TRAVAR (har lätt för att gå i pass), öronen framåt, pigg, kontakt, svansen på ryggen (och ser efterbliven ut, men det är ju Maja trots allt^^)


Och hon ställde sig helt rätt själv utan att jag rörde henne alls :D


Gick såklart runt och fotade övriga hundar också. Det finns en jävla massa olika hundar, även om man tycker man sett det mesta så dyker det alltid upp något nytt.

Den här såg enormt mystisk ut när den gick. ascool.


Ingen aning om vad detta är, men söt var den<3


Pomeranian. Även känd som "Explosion av fluff", denna har dock ganska lite päls ändå.


Fler bilder från utställningen finns på www.fotomanniska.n.nu


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0